Team info

Velkommen til Cheer Summit i 2025! Vi gleder oss til å se ditt lag i aksjon ⭐

Husk at du som utøver er med på å gjøre cheerhelgen til det du vil at cheerhelgen skal være. Dine handlinger og holdninger vil påvirke de rundt deg, enten det er lagkamerater, trenere, konkurrenter eller arrangør.

Vi ønsker at Cheer Summit skal være en positiv opplevelse for alle!

Reise t/r Oslofjord

NIF har inngått et samarbeid med Vy om et rabattert tilbud sommeren 2025. Se om dette kan være aktuelt for din klubb/ditt lag på: https://www.idrettsforbundet.no/tema/idrettsreiser/vy/

Måltider

For de klubbene/deltakerne som har bestilt mat gjelder følgende tider til utlevering. Husk å ha med matbong som klubben får levert ut i sin klubbpakke ved ankomst!

Les mer om maten her: Overnatting og bevertning for lag

Sportslig regelverk

I Cheer Summit konkurrerer alle etter ECU sitt til enhver tid gjeldende regelverk. Regelverket kan leses i sin helhet på NAIFs nettside. NAIF har norske tilpasninger til ECU-reglementet, blant annet når det gjelder antall utøvere på lagene. De norske tilpasningene ligger i reglementet som du finner på samme nettside.

NAIF oppfordrer alle trenere til å lese regelverket svært nøye, og komme med spørsmål i forkant av mesterskapet. 

Spørsmål rettes til forbundets regelkomité på mail: rules@naifcheer.no.

Antall trenere og lagledere, og info til lagets musikkansvarlig

Vi minner om at hvert lag kun har lov til å ha med seg totalt 5 trenere og lagledere gjennom akkreditering. I tillegg kan de ha med en lagfotograf (se info om krav til lagfotografer lenger ned på siden).

Lagets musikkansvarlig trenger ikke møte opp ved akkreditering, men kan gå direkte til musikkstyrer i salen (sitter omtrent midt på, opp trappene bak speaker). Merk at musikkansvarlig må møte opp hos musikkstyrer minst 3 lag før eget lag skal på!

Det er ikke anledning til å gå ned til trenerboksen fra musikkstyrer.

Scoresheets og resultater

Scoresheets sendes på mail etter premieutdeling. Hvis dere ikke har mottatt scoresheets, ta kontakt på summit@naifcheer.no. Resultater blir også publisert etter premieutdeling.

Offisiell arrangementsfotograf

Jeanette Birkholm vil være arrangementets eneste offisielle fotograf, og ta bilder av fortrinnsvis utøverne på konkurransematten. Av personvernhensyn kommer hun ikke til å ta bilder av peewee-lagene. Av Youth-lagene vil det blir tatt bilder av hele laget, og ikke zoomet inn på enkeltutøvere. Av junior- og seniorlag vil det blir tatt ulike variasjoner av bilder fra matten. Norwegian Cheer Summit er et arrangement med stor interesse i miljøet.

Alle bilder som deles videre skal kreditere Jeanette Birkholm som fotograf, med henvisning til hennes instagramprofil. I tillegg må klubben sikre at alle som er avbildet på bildene har samtykket til deling og publisering av bilder i sosiale medier, og medier for øvrig.

Jeanette kan kontaktes via instagram, hennes profil er @cheer_by_Birkholm.

Lagfotograf

Det vil bli anledning til å melde på egen lagfotograf som kan være med gjennom akkreditering, men vedkommende må fremvise ID og hente sin akkreditering i billett- og infodisken for å få adgang. Vedkommende trenger ikke stå på laglisten, men må meldes på som eget «lag» i iSonen og betale deltageravgift.

Alle lagfotografer må signere et skjema i forkant av konkurransen og har ikke mulighet til å ta bilder av andre lag eller utøvere enn det laget de er påmeldt med. Vi gjør oppmerksom på gjeldende regler og retningslinjer for fotografering av andre.

iCheerFair

Vi kick-starter oppkjøringen mot konkurransen med iCheerFair på Instagram. Følg oss for mer informasjon @naifcheer

Lisens

Lisens må være betalt for inneværende sesong for alle trenere og utøvere. Det er klubbens ansvar å påse at alle har lisens. Merk at du gjennom iSonen ikke kan melde på utøvere som ikke har lisens. Dersom du har problemer med dette, kan du kontakte NIF IT-support.

Akkreditering

Det vil ikke lenger gjennomføres full akkreditering av alle utøvere på konkurranser. Ansvaret for å følge reglementet ligger hos klubbledelse og trenerstab. Det vil si å påse at deltakende utøvere er påmeldt med riktig navn og at det er de påmeldte utøverne som stiller på matta, at utøvere er i riktig alder til kategorien og at alle utøverne har gyldig lisens.

Til Norwegian Cheer Summit vil ECT Eagles stå for gjennomføringen av akkreditering, men det vil ikke være ID-sjekk. Vi minner om at det kun er anledning til å bli med gjennom akkreditering dersom man står oppført på laglisten, og at det er maks 5 trenere/lagledere som kan være oppført. Laglisten består av de som er påmeldt på laget i iSonen.

Utøverne blir også sjekket for piercing og smykker.

Klubbpakker

Alle utøvere, reserver, lagledere og trenere får billettbånd («deltagerbånd») som festes rundt håndleddet. Dette gir adgang til oppvarmingsområdet og konkurranseområdet.

Klubbens kontaktperson kan hente «klubbpakka» med alle billettbånd, t-skjorter og informasjon til sitt lag ved ankomst på Oslofjord. Klubbpakkene leveres ut mot signatur. Dersom klubbens kontaktperson ikke har anledning til å hente ut pakka, trenger vi navn på eventuelle andre som kan hente ut dette utstyret i forkant. Dette er for å sikre at riktig ansvarsperson får klubbens utstyr.

Garderobe og vanndunker

Det er ikke garderober tilknyttet oppvarming- eller konkurranseområdet på Oslofjord. Vi oppfordrer alle til å bruke leilighetene og å ta med seg minst mulig inn til oppvarmingsområdet.

Det vil ikke være tilgjengelig vanndunker etter oppvarming. Det er toaletter tilgjengelig med vask, i tillegg til at utøverne oppfordres til å ta med seg vannflasker. Vannflaskene kan settes fra og hentes der utøverne kommer ut etter endt gjennomføring.

Spottere

Det blir dessverre ikke konkurransespottere i år.

Dersom noen ønsker å ha med seg egne spottere er dette tillatt, men de som blir med inn som spottere må være akkreditert til konkurransen på en eller annen måte slik at de har adgangsbånd (trenger ikke stå på akkrediteringslista med laget de skal spotte), f.eks. at de er utøvere på et annet lag i klubben. Spottere må også ha minimum trenerlisens. Det er klubbens og spotterens ansvar å sikre at lisensen er i orden før vedkommende går på matten.

NB! Det er viktig å huske på at eksterne spottere kun er der som en ekstra sikkerhet dersom det skulle skje et uhell eller noe annet uforutsigbart som gjør at utøverne på matta trenger hjelp til å ta imot. Det er ALLTID treneren sitt ansvar at laget utfører trygge elementer som de selv klarer å ta imot.

Buss og parkering

Informasjon om kjøremønsteret til busser som skal ha Drop-Off kommer. Det samme gjelder informasjon om parkering. Alle klubber MÅ melde inn antall busser, parkeringsbehov (for buss) og antatt ankomsttid. Dette av sikkerhetsmessige årsaker. Bruk dette skjemaet for innmelding av informasjon: https://form.jotform.com/250764410872356

Klager

Klager vedrørende arrangementet skal sendes skriftlig til forbundet ved seksjon cheer (cheer@naifcheer.no), senest 2 uker etter at mesterskapet er over.